Saturday 11 August 2012

Repenting from sins n signs of hipocricy



Grand Shia cleric calls on Muslims for repenting

"Repenting for our sins can solve all the problems," 

said the Islamic Jurisprudents, said Ayatollah Naser 

Makarem Shirazi. 
 Grand Shia cleric calls on Muslims for repenting(Ahlul Bayt News Agency) - "Repenting for our sins can solve all the problems,"said the Islamic Jurisprudents, Ayatollah Naser Makarem Shirazi.

Ayatollah Makarem Shirazi expressed his condolence over the anniversary of Imam Ali's (PBUH) martyrdom and urged Muslims to follow his path in their lives.

"If you take your step in a way in which you are alone, do not be intimidated and rely on God's help," the grand Ayatollah quoted Imam Ali (PBUH) as saying.

The senior cleric pointed to the 8 years of Imposing Iran-Iraq war and said," there were some people who do not defend this country even for a day."

"Those people who do not take part in the war or even in rallies ( after the revolution of Islamic Republic of Iran) were not real Muslim and waste all their other good deeds," Ayatollah Makarem Shirazi underscored.

The grand Ayatollah urged Muslims to repent for their sin in the 'Nights of Glory'( Ghadr nights) and underscored," repenting for our sins can solve all the problems."

آیت‌الله مکارم شیرازی:
 برخی با وجود رشادت‌های فراوان عاقبت به شرشدند

Ayatullah Makarim Syirazi

Ada yang bermula dengan gemilang tapi berakhir dengan

keburukan


مرجع تقلید شیعیان با بیان چهار نشانه منافقان تاکید 

کردند: خداوند در قرآن کریم مجازاتی برای منافقان قائل 

است و اگر کار خیری هم داشته اند به واسطه نفاق شان 

آثار آن از بین می رود‌. 

Allah menentukan balasan bagi munafiqin di dalam Al-Quran,jikalau ada kebaikan yang dilakukan pun
akan terhapus dengan Nifaq

 
برخی با وجود رشادت‌های فراوان عاقبت به شر شدند/ مشکل مسکن مهم‌ترین مساله جامعه است

 
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «حضرت آیت الله العظمی مكارم شيرازي» امروز ـ شنبه 21 مردادماه ـ مصادف با بیست و دومین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، در ادامه

 تفسیر آیات 18 و 19 سوره مبارکه احزاب «قَدْ 

يعْلَمُ اللَّهُ الْمُعَوِّقِينَ مِنْكُمْ 

وَالْقَائِلِينَ لِإِخْوَانِهِمْ هَلُمَّ إِلَينَا 

وَلَا يأْتُونَ الْبَأْسَ إِلَّا قَلِيلًا * أَشِحَّةً عَلَيكُمْ فَإِذَا جَاءَ الْخَوْفُ رَأَيتَهُمْ 

ينْظُرُونَ إِلَيكَ تَدُورُ أَعْينُهُمْ كَالَّذِي يغْشَى عَلَيهِ مِنَ الْمَوْتِ فَإِذَا 

ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوكُمْ بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ أَشِحَّةً عَلَى الْخَيرِ أُولَئِكَ لَمْ 

يؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يسِيرًا

Sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang menghalangi (pergi bertempur)di antara kamu dan orang-orang yang mengatakan kepada saudara-saudaranya :marilah kamu kepada kami ! Mereka tiada pergi ke medan pertempuran,melainkan sedikit sahaja.

(Mereka )kikir (enggan)menolong kamu.Apabila tiba ketakutan (serangan musuh),engkau lihat mereka itu memandang-mandang kepadamu serta berputar-putar matanya seperti
orang yang pengsan kerana maut.Maka apabila ketakutan itu hilang mereka mencela kamu dengan lidah yang tajam serta kikir memperbuat kebaikan.Mereka itu sebenarnya
tidak beriman,maka Allah menghapuskan pahala amalannya.Demikian itu mudah bagi Allah. (Al-Ahzab 18,19).



» اظهار داشتند: منافقان به

 عنوان خطرناک ترین دشمن اسلام با نفوذ در بین مومنان ممکن است شناخته نشوند.
ایشان شناخت منافقان را نیازمند توجه به نشانه های نفاق دانسته و تاکید کردند: منافقان افرادی دو چهره با ظاهری ایمانی هستند.

Munafiqin sebagai musuh Islam paling berbahaya dengan menyusup di tengah-tengah
mukminin mungkin tidak dapat dikenali.Munafiqin dapat dikenal pasti melalui tanda-tandanya;Munafiqin bermuka-muka dengan zahir beriman.

Surah Al-Ahzab menceritakan petanda Munafiq sebagai ;

1.Munafiqin bukan ahli bersusah-payah dan perjuangan.
2.Munafiqin bukan ahli pengorbanan.
3.Munafiqin menjadi kelam-kabut dan bingung di saat genting.
4.Munafiqin akan menuntut bahagian di waktu kemenangan

مرجع تقلید شیعیان در ادامه چهار نشانه منافقان در سوره مبارکه احزاب را اینگونه برشمردند: "منافقان اهل مبارزه نیستند"،"منافقان اهل ایثار و از خودگذشتگی نیستند"، "منافقان در لحظات حساس و بحرانی دستپاچه و سردرگم می‌شوند"، " منافقان در زمان پیروزی سهم خواهی می کنند".
استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کردند: خداوند در قرآن کریم مجازاتی برای منافقان قائل است و اگر کار خیری هم داشته اند به واسطه نفاق شان آثار آن از بین می رود‌.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی "حسد"، "غیبت" و "بی ایمانی" را از اعمالی عنوان کردند که اعمال نیک انسان را از بین می برد و از عاقبت به خیری جلوگیری می کند.

Hasad,umpatan dan tidak beriman menghapuskan amalan kebaikan seseorang dan menghalang seseorang dari mempunyai akibat yang baik.

Inilah kaedah ''IHBAT''dan ''TAKFIR''di mana sebahagian amalan baik menghapuskan dosa-dosa manakala sebahagian amalan buruk menghapuskan kebaikan-kebaikan.
ایشان خاطرنشان کردند: طلحه و زبیر در میان اصحاب پیامبر گرامی اسلام از جمله افرادی بودند که دارای شهامت و رشادتهای زیادی بودند اما در نهایت نه تنها عاقبت به خیر نشدند بلکه سرنوشت عاقبت به شری داشتند.
مرجع تقلید شیعیان تاکید کردند: این افراد در جنگ جمل به روی امیرمومنان(ع) شمشیر کشیدند و با به شهادت رساندن هزاران مسلمان خود نیز کشته شدند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به قاعده "احباط" و "تکفیر" در میان علما و دانشمندان گفتند: بر اساس این قاعده، ما معتقدیم که برخی اعمال خوب،‌ گناهان را از بین می‌برد و برخی اعمال بد، حسنات را نابود می‌‌کند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: ممکن است شخصی برای نیازمندی خانه‌ای تهیه کند که این کار، کار خوبی است؛ ولی بعد با سخنانی که می‌گوید، موجب از بین بردن آبروی شخص نیازمند شود، این کار موجب از بین رفتن عمل خیر می‌شود.
این مرجع تقلید تصریح کردند: امروز مسئله مسکن، به یک معنا، مهم‌ترین مسئله جامعه است و بسیاری درگیر آن هستند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به فرصت های شبهای لیالی قدر تاکید کردند: از خدا بخواهیم که عاقبت به خیر شویم.

Marilah kita berdoa kepada Tuhan agar mempunyai akibat yang baik

SOLAWAT



No comments:

Post a Comment