Tuesday 19 June 2012

MIDDLE EAST, LOCAL SYIAH ISSUE,TAASUB TAK MENENTU DALAM ISU SYRIA,Analisa GOLD MEDAL Amin Iskandar.TK Msiakini.




MUHAMMAD SABU : SHIAH ISSUE BECAUSE OF IRAN-US SUBJECT
Mat Sabu: Isu Syiah timbul kerana hubungan Iran-AS
1:59PM Jun 19 2012
Isu mazhab Syiah dan pertambahan pengikutnya di Malaysia timbul kembali dipercayai ada kaitan dengan hubungan Iran dan Amerika Syarikat (AS), kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Katanya, tekanan terhadap pengikut mazhab itu berpunca daripada rasa tidak senang AS terhadap kerajaan Iran yang majoritinya penduduknya adalah Syiah sehingga membawa kepada tekanan terhadap mereka di seluruh dunia.

"Dahulu (waktu pemerintahan) Shah Iran, Syiah tiada masalah pun.

"Dulu Iran baik dengan Amerika tak timbul pun cerita ini. Sekarang mungkin sebab Iran dah tak baik dengan Amerika maka cerita ini timbul semula," kata Mohamad Sabu yang lebih mesra dengan panggilan Mat Sabu.

Timbalan presiden parti Islam itu mengulas liputan khas lima muka surat akhbar Sinar Harian semalam berkenaan perkembangan mazhab itu di Malaysia mutakhir ini.

Syiah pernah dikategorikan sebagai sesat namun kini ia dibenaruntuk diamalkan di Malaysia tetapi tidak dibenar untuk disebarkan. 

Walaupun bukan berasal dari Iran, majoriti penduduk negara itu adalah pengikut Syiah. 

Pada masa sama, dasar luar Iran menolak campurtangan luar dalam hal-ehwal serantau dan menjalinkan hubungan diplomatik dengan ahli Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu kecuali Israel, dan Amerika Syarikat sejak kejatuhan pemerintahan Shah Iran.

Mengulas lanjut, Mat Sabu berkata polemik tentang gerakan Syiah di negara ini adalah isu lama yang tidak penting pun untuk dibahaskan.

"Saya pun tak tahu kenapa artikel ini timbul semula. Benda ini bukan perkara baru," katanya.

Beliau turut membidas Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya dalam akhbar sama yang menyifatkan Syiah sebagai "agama politik".

"(Fathul Bari) Umno dengan PAS pun dia tak boleh nak bezakan jadi buat apa dia nak bincang (agama politik).

"Yang penting fokus perjuangan menegakkan keadilan," katanya.


 THE BIGGEST MILITARY EXERCISE IN THE MIDDLE EAST IN THE NEAR FUTURE (IRAN,SYRIA,CHINA
RUSSIA GROUND,AIR & NAVAL FORCES) 







IRAN
RUSSIA

CHINA
CHINA NAVY
SYRIA
LATIHAN KETENTERAAN TERBESAR DI TIMUR TENGAH

 DALAM MASA TERDEKAT


DISERTAI ANGKATAN TENTERA


 IRAN,SYRIA,CHINA DAN

RUSIA MERANGKUMI TENTERA DARAT,UDARA DAN LAUT,PERTAHANAN UDARA DAN

PELURU BERPANDU MELIBATKAN ANGKATAN 90,000 TENTERA







أفادت مصادر مطلعة أن مناورات عسكرية وُصفت بالأكبر في الشرق الأوسط ستشارك بها القوات الروسية والصينية والإيرانية والسورية على الأراضي السورية في الأسابيع القليلة المقبلة.

مناورة روسية صينية إيرانية سورية مشتركة هي الأضخم في الشرق الأوسط
ابنا: أفادت
 مصادر مطلعة أن مناورات عسكرية وُصفت بالأكبر في الشرق الأوسط  ستشارك بها القوات الروسية والصينية والإيرانية والسورية على الأراضي السورية في الأسابيع القليلة المقبلة.
وقالت
 المصادر إن المناورات ستشارك بها الأسلحة البرية والجوية والبحرية، ووحدات من الدفاع الحوي والصاروخي، مقدرة عدد العسكريين المشاركين بالتسعين ألفاً.
وأضافت أن ما مجموعه 400 مروحية قتالية و1000 ملالة ستشارك ضمن المناورات.
وذكرت الوكالة أن الصين حصلت على موافقة من مصر لعبور 12 قطعة بحرية عبر "قناة السويس" على أن تحط في المرافئ السورية في الأسبوعين القادمين.
على أن تصل غواصات وحاملات طائرات روسية وقطع بحرية إيرانية إلى المياه الاقليمية السورية في التاريخ نفسه.
وبحسب المصدر فإن سورية ستختبر صواريخ أرض-بحر ودفاعاتها الجوية خلال المناورة.
................



Amin Iskandar;


 Perangkap anti-Assad Amerika 


jerat pemuda PAS

GLOBAL PEACE GOLD MEDAL ARTICLE
HIGHLY APPRECIATED AMIN ISKANDAR
& MALAYSIAKINI


Perangkap anti-Assad Amerika jerat Pemuda PAS
Semua negara-negara Arab sudah tunduk kepada Amerika Syarikat sekali gus kepada Israel.
Dengan ini, Amerika Syarikat dan Israel telah menguasai hampir keseluruhan minyak di Timur Tengah.
Arab Saudi telah menjadi penyumbang minyak mentah kepada Amerika Syarikat sejak lama dahulu. Begitu juga Kuwait dan Qatar.
george w bush awards three friends of america tony blair john howard 140109 01Iraq kuasa besar Timur Tengah dirampas menggunakan perang melawan keganasan.
Walaupun kini terbukti Saddam Hussein tidak menyimpan senjata pembunuh massa seperti yang dihebohkan oleh Bush dan Blair, nasi sudah menjadi bubur.
Tinggallah Syria menjadi batu penghalang kepada cita-cita untuk menguasai Timur Tengah dan menjamin keselamatan Israel.
Bashar Al-Assad tegak berdiri melawan Amerika Syarikat dan Israel yang mahu mewujudkan New World Order.
Selain itu, Syria juga sekutu rapat kepada Iran dan payung kepada Hamas dan Hezbollah. Syria juga melindungi aktivis-aktivis kiri yang antiimperialisme Amerika-Israel.
Guling Assad seperti Gadafi
Strategi Amerika-Israel yang diguna pakai dalam berhadapan dengan Bashar A-Assad kali ini tidak berbeza dengan apa yang dilakukan terhadap Muammar Gaddafi di Libya.
Oleh kerana gagal mewujudkan kebangkitan rakyat Syria melawan Assad seperti di Mesir dan Tunisia, Amerika Syarikat-Israel menaja kumpulan pemberontak bersenjata.
Ini disahkan dengan kenyataan dua senator Republikan dari Amerika yang Malaysia baru-baru ini.NONE"Ini masanya untuk bertindak. Ini masanya memberikan senjata kepada pembangkang Syria bagi mempertahankan diri mereka. 

"Situasi Syria tidak akan bertambah baik sehingga seluruh dunia sekurang-kuranya memberikan senjata kepada pemberontak Syria," kata Senator McCain dan Liberman pada 30 Mei lalu.
Dengan menggunakan media, persetujuan dunia diolah seperti mana dunia diyakinkan bahawa Iraq mempunyai senjata pembunuh massa pada tahun 2003 dahulu. 

Media seperti CNN, Fox News dan Al-Jazeera menggambarkan Bashar Al-Assad sebagai pembunuh kejam dan mesti dihapuskan.
Kita harus bertanya, jika benar rakyat Syria bangkit melawan pemerintahan Bashar Al-Assad, mengapa tidak terjadi demonstrasi besar-besaran seperti di Tunisia dan Mesir?
Mengapa pula kebangkitan rakyat Syria dengan menggunakan senjata?
Jika tidak ada tajaan kuasa besar seperti Amerika Syarikat dan Israel, kumpulan pemberontak tidak akan mampu mempunyai bekalan senjata canggih.
Sunni-Syiah
Persengketaan mahzab antara Sunni-Syiah sekali lagi digunakan, seperti yang pernah Amerika dan Israel gunakan semasa perang IranIraq sekitar tahun 1980-an dahulu.
Ini menyebabkan ramai umat Islam terpengaruh, terutamanya daripada kalangan ektrimis mahzab.
Di Malaysia ada juga yang terpengaruh. Dewan Pemuda PAS mengambil garis untuk bersama-sama menjatuhkan Bashar Al-Assad.
nasrudin hassan tantawi pas youth leader interview 160609 03Sama ada mereka benar-benar memahami polemik di belakang isu Syria ini atau semata-mata bencikan Assad yang dikatakan seorang Syiah, tidak pula saya ketahui.
Yang jelas, pemuda PAS bawah kepimpinan Nasrudin Hassan (kanan) terperangkap dalam isu Syria yang dijuarai oleh Amerika-Israel ini. 

Baru-baru ini mereka berdemonstrasi di hapan kedutaan Syria dan meminta kerajaan Malaysia menghalau duta Syria pulang.
Sebaliknya, Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu meminta rakyat Malaysia agar berhati-hati berhadapan dengan isu Syria ini.
"Negara-negara Islam yang menyokong kempen menjatuhkan Bashar Al-Assad seperti Qatar dan Arab Saudi sendiri negara yang tidak mengamalkan demokrasi.
"Oleh itu, bila berhadapan dengan isu Syria ini, umat Islam di Malaysia perlu berhati-hati agar tidak terperangkap sehingga menjalankan kerja-kerja yang dimahukan oleh Amerika dan Israel," kata Mohamad yang mesra dengan panggilan Mat Sabu.
Sebab utama Amerika Syarikat 'melanggar' Syria
Tulisan Prof Michel Chossudovsky yang bertajuk Confronting Iran, Protecting Israel: The Real Reason for America's War on Syriadengan jelas menghuraikan tentang niat utama Amerika dan Israel melanggar Syria.

Jatuhnya Bashar Al-Assad akan mengukuhkan pengaruh Israel di Timur Tengah.
Syria sekutu rapat Iran di Timur Tengah. Apabila Syria dapat dikuasai, dengan mudah Hamas dan Hezbollah dihapuskan sekali gus melemahkan Iran.
iran opposition election 260609 03Isu tentang kononnya masyarakat antarabangsa prihatin dengan nasib rakyat Syria yang terbunuh dalam konflik antara pemerintahan Bashar Al-Assad dan kumpulan pemberontak tidak timbul sama sekali.
Yang paling penting bagaimana untuk "memotong" akses Iran ke Timur Tengah.
Jika kempen menjatuhkan Bashar Al-Assad berjaya, boneka baru akan dinaikkan dan selepas itu Iran akan diserang.
Jika Amerika-Israel menyerang Iran tanpa menjatuhkan Bashar Al-Assad, Syria akan menjadi tempat kepada pergerakan Hamas dan Hezbollah untuk berlindung.
Israel akan diserang dari pelbagai sisi. Sebab itu Iran tidak akan diserang oleh Amerika Syarikat selagi Assad memimpin Syria.
Konflik Timur Tengah mempengaruhi Malaysia secara langsung. Sebagai negara yang bergantung kepada import minyak dari Timur Tengah, sebarang peperangan yang berlaku akan menjejaskan ekonomi negara akibat dari kenaikan harga minyak.
Jika tidak arif dengan politik antarabangsa, banyak-banyakanlah membaca. Dengan adanya Internet, kita sudah boleh mengakses kepada gedung ilmu yang luas.
Jangan kerana terlalu ekstrim dengan mahzab Sunnah Wal Jamaah, kita terpengaruh dengan agenda Amerika Syarikat-Israel untuk mewujudkan new world order

Inilah Dajjal sebenar yang bakal muncul tidak lama lagi.
CIA, Mossad responsible for Syria massacres: Turkish party

CIA, Mossad 


responsible for 


Syria 


massacres: 


Turkish party

A Turkish political party says the US Central Intelligence Agency (CIA) and Israel’s
 spy agency Mossad are responsible for massacres in Syria.

(Ahlul Bayt News Agency) - A Turkish political party says the US Central Intelligence
 Agency (CIA) and Israel’s spy agency Mossad are responsible for massacres in Syria.

A Turkish paper quoted the Deputy Chief of Turkey’s Felicity Party, Temel

 Karamollaoglu as saying, “Not only the Syrian crisis will not be solved, but also it 
will lead to civil war.”

On the one hand, western countries claim that they do not support armed conflicts

 in Syria, but, on the other, the US is obviously making attempts to arm the Syrian
 rebels, who are fighting the Middle Eastern country’s government, he said.

“Due to having common interests in Syria, the US, Israel, and the EU make no attempt

 to stop bloodshed in the country.”

However -- Russia and China have rejected military intervention in Syria because

 they witnessed the outcome of the West’s war in Libya, Karamollaoglu added.
 Following the foreign intervention in Libya, which led to the death of the country’s
 former dictator Muammar Gaddafi, thousands of innocent people were killed by
 the Western military alliance of NATO’s aerial bombardments, he said.

Syria has been experiencing unrest since mid-March 2011. The violence has 

claimed the lives of hundreds of people, including many security forces.

Damascus blames ‘outlaws, saboteurs, and armed terrorist groups’ for the unrest,

 asserting that it is being orchestrated from abroad.

The West and the Syrian opposition, however, accuse the government of killing protesters. 




Dr. Kamal al-Helbawi;

Barat belum kenal makna eksport revolusi Iran
 Barat belum kenal makna

ekspot Revolusi Iran



Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA.co) - Jurucakap rasmi Ikhwanul Muslimin, Dr. Kamal al-Helbawi berkata, negara-negara Barat masih belum memahami apakah makna eksport revolusi Islam Iran ke seluruh dunia.

Al-Helbawi berkata demikian dalam persidangan Kebangkitan Islam dan Gerakan Al-Marhum Imam Khomeini yang di adakah di Institut Kementerian Luar dan Pengajian Antarabangsa pada hari Selasa.

Persidangan tersebut diadakan setelah dua hari ulangtahun kematian Al-Marhum Imam Khomeini, pengasas Republik Islam Iran.

Sepanjang ceramah Al-Helbawi berkata, sebahagian umat Islam memberikan reaksi negatif terhadap termakata "Eksport Revolusi", namun akhirnya mereka memahami bahawa revolusi Iran adalah kesedaran untuk umat Islam.





Senior Shia cleric: Exploding holy sites are aimed at Muslim disunity
 Senior Shia cleric: Exploding 

holy sites are aimed at Muslim 

disunity

An Iranian religious figure condemned attack against Islamic holy sites saying the measure aims at bringing disunity among Muslim communities.

(Ahlul Bayt News Agency) - Hujjat-ol-Islam Mohammad Hassan Akhtari, Secretary General of Ahlul Bayt World Assembly said the enemies misuse Wahhabis to realize their aim, waging sedition among Muslims.


He slammed a recent explosion near the holy shrine of Imam Musa al-Kadhim (AS), seventh Shia Imam, and said,” Sacrilege of Ahlul Bayt (AS), household of Prophet Mohammad (PBUH), is a series of plots by the enemies which are aimed at disagreement among different Islamic denominations.”


Shia cleric added, “Enemies, in a bid to achieve their objectives, focus on a group of extremist and ignorant Wahhabis, as agents to carry out their hostile plots.”


He referred to a background of demolition of Islamic holy sites by Wahhabis and denounced the measure which is still prevalent.


“Now that Islam has had a satisfactory promotion and Islamic Awakening is opening its way among different nations, enemies let the opposing movements to commit crimes and carry out explosions.” Hujjat-ol-Islam Akhtari said.


He also referred to the explosions in the holy shrines of Imam Hadi and Imam Hassan Askari (AS) in Samarra in 2007 and suicide bombings during the martyrdom anniversaries of Imams (AS) across different Iraqi cities and said the enemies hoped to discourage Muslims towards Ahlul Bayt (AS).


He praised the straight reaction of Al-Azhar and Egyptian scholars against similar moves to attack Islamic holy sites in Egypt.


Prominent cleric said the similar moves in Iraq are aimed at destabilizing the country, waging sedition among Shia and Sunni and hindering the moves for development of Iraq.


Religious and cultural figure stressed vigilance as the solution to confront these agents and stressed informing the public and security forces about these agents.


He said such moves can never fade the beliefs of the people or undermine Shia Sunni unity. 



Egyptian Shias call for muslim unity
Egyptian Shias call for muslim 

unity




Shia people in Egypt asked their fellow Muslims to keep their unity, refraining from dispersion in this country.

(Ahlul Bayt News Agency) - Shia people in Egypt asked their fellow Muslims to keep their unity, refraining from dispersion in this country.

After attacking some shia houses in Tanta town recently, Shia youth announced in a statement that all their houses in this country are Hosseinniyeh.

They underlined that they are sorry about the order Al Azhar gave in the case of building the first Hosseinniyeh in Egypt.

Al Azhar announced that building and establishing these places lead to dispersion among Muslims in Egypt.

The university underlined that the importance of unity and proximity among Muslim nations should not be fallen on deaf ears and all Muslims should eschew from any behavior or move (such as building Hosseinniyeh) which leads to dispersion among Islamic denominations.

Shia people in Egypt spotlighted that they do not need any Hosseinniyeh, inasmuch as their houses are Hosseinniyeh.

They also asked Al Azhar to issue a fatwa calling on Egyptian Muslims to refrain from extremist acts against Shia people in this country.

Shia people in Egypt underscored the necessity and importance of unity among Muslims and asked their religious brothers and sisters to prevent any showdown and conflict over minor issues. 



Berasaskan kiraan undi tidak rasmi;
 
Mursi memenangi pilihanraya presiden Mesir

Mursi memenangi pilihanraya presiden Mesir
Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA.co) - Calon pilihanraya presiden Mesir, Muhammad Mursi yang disokong oleh Ikhwanul Muslimin Mesir telah diumumkan sebagai pemenang.

Beberapa media utama di Mesir telah mengistiharkan kemenangan itu berdasarkan keputusan tidak rasmi dari Kaherah yang menunjukkan Mursi meraih lebih dari 52 peratus undi.

Rakyat Mesir telah menjalani dua pusingan pilihanraya setelah kejatuhan regim pro-Israel, Hosni Mubarak.

Sementara itu Ahmad Syafiq selaku bekas timbalan Hosni Mubarak, hanya mendapat 47 peratus daripada 24,600,000 pungutan suara.









Bawah BN atau Pakatan, M'sia tetap bersama AS
GLOBAL PEACE
*****GOLD MEDAL ARTICLE****
HIGHLY APPRECIATION TO
AMIN ISKANDAR & MALAYSIAKINI
  • Amin Iskandar
  • 3:51PM Jun 20 2012
 
ULASAN "Houla massacre" atau pembunuhan beramai-ramai di Houla dijadikan sebab untuk Amerika Syarikat memaksa dunia menerima campur tangan kemanusiaan atau humanitarian intervention kepada Syria.
Campur tangan kemanusiaan yang bagaimana?
Dengan menghantar bala tentera Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (Nato) bagi menyokong pemberontak bersenjata menggulingkan Bashar Al-Assad.
Neda Agha-Soltan iran protester killedLebih menarik lagi, tindakan ini bakal dihalalkan oleh jutaan umat Islam seluruh dunia. Mengapa ini berlaku?
Kerana ada satu dua "ulama" tajaan Amerika-Israel mengeluarkan fatwa darah orang-orang Syiah halal dibunuh.
Apa lagi selepas berlakunya terjadi pembunuhan beramai-ramai di Houla.
Menurut Persatuan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), seramai 108 orang terbunuh dalam pembunuhan beramai-ramai di Houla termasuk 34 wanita dan 49 kanak-kanak.
Serangan menyebabkan kehilangan ramai nyawa. Ia berlaku pada 25 Mei 2012.
Dunia tahu, yang dimahukan oleh Amerika-Israel hanyalah minyak mentah yang banyak bagi menyokong pembangunan tamadun mereka.
Selain itu, penguasaan sumber minyak dunia membantu Amerika mengekang kebangkitan China sebagai kuasa besar ekonomi dunia.
Penguasaan Amerika di Syria juga menjamin keselamatan Israel di Timur Tengah.
'911' bagi Syria
Amerika-Israel perlu mengolah persetujuan dunia untuk menghalalkan misi jahat mereka terhadap Assad dan Syria.
Jika peristiwa serangan 11 September 2001 Amerika Syarikat digunakan untuk menjajah Afghanistan, tragedi Houla untuk menghalalkan imperialisme terhadap Syria.
Jika tiada tragedi Houla, tidak mungkin Amerika-Israel mampu menarik sokongan gerakan Islam, seperti dilakukan Dewan Pemuda PAS dengan menyokong agenda menjatuhkan Bashar Al Assad.
Banyak fakta boleh dipertikaikan mengenai tragedi Houla seperti yang diperbesar-besarkan oleh media-media pro-Zionis ke seluruh dunia.
september 11 2001 wtc attack 911Dina Sulaeman, penganalisis politik antarabangsa dalam tulisannya "Mencari Motif di Houla" menimbulkan pertanyaan tentang motif tragedi Houla jika benar ia dilakukan Assad.
"Kalau benar Assad pembunuh sadis yang rela membunuh rakyat sendiri, tentulah yang dibunuhnya adalah orang-orang yang menentang pemerintahannya.
Kes serupa terjadi di Iraq, dahulu Saddam Husein membunuh penduduk Syiah di kota Dujail tahun 1982, kerana dicurigai berusaha melakukan kudeta.
Tapi, anehnya, korban tragedi Houla adalah orang-orang Alawi (salah satu cabang Syiah) yang pastinya pro-Assad. Apa perlu Assad melakukan hal itu?
"Dari sisi ini, sulit untuk mencari motif Assad melakukan pembunuhan di Haula, kecuali kita menerima andaian bahawa Assad adalah pemimpin yang gila," tulis Dina.
Jika kes pembunuhan penterjemah Mongolia, Altantuya Shariibuu yang selesai di mahkamah dibangkitkan semula kerana tidak diketahui motif pembunuhan tersebut, mengapa tidak Pemuda PAS mempersoalkan motif di sebalik "Houla Massacre"?
Apakah kerana Assad dan Syria tidak memberikan keuntungan politik langsung berbanding kes pembunuhan Altantuya Shariibuu?
Perang untuk habiskan wang
Amerika tidak sabar untuk melanggar Syria yang diperintah oleh Bashar Al Assad.
Selain mendapat sumber minyak mentah baru dan menjaga kestabilan Israel, Amerika perlu menghabiskan belanjawan ketenteraan yang diluluskan oleh Dewan Senat.
Menurut data "Stockholm International Peace Research Institute" pada 17 April 2011, perbelanjaan ketenteraan dunia pada tahun 2011 sebanyak AS$1.738 trilion.
us global diplomacy 070706 iraq war mosqueDaripada jumlah itu, sebanyak 41 peratus atau AS$711 bilion datang dari Amerika Syarikat.
Berlaku peningkatan perbelanjaan ketenteraan antarabangsa sebanyak AS$138 bilion pada tahun 2011 berbanding 2010.
Bayangkanlah kalau 10 peratus daripada AS$1.738 trilion ini digunakan untuk tujuan membeli makanan, sudah pasti tiada manusia kebuluran di bumi ini.
Sementara itu, negara-negara Arab pula membelanjakan sebanyak AS$130 bilion untuk membeli senjata dari pengeluar-pengeluar senjata dunia.
Jika di zaman kegemilangan Islam, Khalifah Harun Ar Rashid dan Al-Makmum membelanjakan dana yang besar untuk percambahan ilmu, kini dana yang banyak digunakan untuk membeli senjata, sekali gus menyokong agenda Amerika-Israel untuk melihat dunia sentiasa berperang.
Tidak hairanlah mengapa umat Islam sedunia kini berada dalam zaman gelap. Tidak ada ilmu atau teori-teori baru yang dilahirkan oleh umat Islam pada hari ini.

Sedangkan satu ketika dahulu, pemikir-pemikir Islam seperti Ibnu Sina, Ibnu Khaldun dan ramai lagi menyumbangkan ilmu dan teori kepada dunia.
Pola baru politik dunia
Kebangkitan China sebagai kuasa besar ekonomi dunia membimbangkan Amerika-Israel. Apatah lagi China adalah sekutu rapat Syria dan Iran. China telah mengambil alih takhta Jepun sebagai jaguh ekonomi dunia.
Dengan kebangkitan China, Syria dan Iran tidak lagi memerlukan Amerika Syarikat dan Eropah untuk menjual minyak mereka. Buatlah sekatan ekonomi bagaimanapun, Syria dan Iran akan terus hidup.
NONETidak lama lagi kuasa Amerika Syarikat akan diimbangi oleh China. Majoriti negara-negara Arab akan bersama Amerika Syarikat. China pula akan bersekutu dengan Rusia, Iran, Venezuela dan negara-negara anti-Amerika.
Lebih malang lagi, Malaysia bawah BN atau Pakatan akan bersama Amerika.
Houla menyebabkan majoriti umat Islam seluruh dunia menyokong agar Bashar Al-Assad dijatuhkan. Hanya masa menentukan.
Selepas jatuhnya kepimpinan Assad, "Syria Baru" akan menyertai Arab Saudi, Qatar, Kuwait dan lain-lain untuk menjadi pelindung kepada agenda Zionis Israel.
Inilah realiti hari ini. Sedar tidak sedar, majoriti umat Islam hari ini berhempas pulas untuk membantu "Dajjal" bangkit.
Dunia Islam perlu dicerahkan kembali agar ajaran yang dibawa oleh Muhammad SAW itu benar-benar dilaksanakan dan kejayaan dinikmati oleh penganut ajaran rasul terakhir itu.

AMIN ISKANDAR menerima anugerah zamalah Intelektual Awam Asia (API) sesi 2009-10 daripada Yayasan Nippon untuk untuk menjalankan kajian sejarah pemantauan pilihan raya di Filipina dan Indonesia. Artikel ini pandangan peribadi penulis dan tidak semestinya melambangkan pendirian rasmi Malaysiakini.
PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
SOLAWAT

No comments:

Post a Comment