Saturday 3 September 2011

Pesan Ayatullah Uzma Behjat kepada Sunni dan Syiah






      Jika dua pihak bertembung dan bertempur dan salah seorang anggota dari salah satu pihak bertindak menculik komander yang lainnya,pihak yang kehilangan ketua pemerintah dan komandernya berhadapan dengan dua pilihan : Samada menyerah kalah atau terus berperang menentang  musuh dengan ketiadaan ketua pemerintah.

      Kita umat Islam berhadapan dengan Kuffar beginilah keadaan kita kira-kiranya.Orang-orang Islam tidak mempunyai seorang pemimpin @ ketua turus di mana mereka berada di bawah panji-panjinya: kerana orang-orang Sunni langsung tidak percayakan Imam dan Syiah pula walaupun percaya kepada Imam tetapi secara amalannya dan keadaannya tidak ubah seperti orang-orang Sunni tiada bezanya

      Maka itu pada ketika ini apabila semua umat Islam baik Syiahnya atau Sunni apabila akidahnya dan amalannya tidak punya pemimpin Apakah mereka tidak perlu untuk duduk bersama-sama dan mencari jalan keluar?! Apakah mereka tidak perlu berjaga-jaga dan berwaspada ?! Apakah mereka tidak perlu duduk dan mencari jalan untuk berjaga-jaga bagaimana dapat selamat dari angkara musuh agar agama,dunia dan pegangan mereka terpelihara ?!

      Di antara jalan-jalan memelihara dan berwaspada ialah,Pertamanya : Jangan termakan dek tipu daya Kuffar.Keduanya : Apa yang kononnya mereka hadiahkan kepada kita-sehingga kita tertarik kepada mereka sehingga menguasai kita dan kepentingan-kepentingan kita dan terus menzalimi kita-jangan kita terima.

SOLAWAT





No comments:

Post a Comment